Súťaž o najlepšiu kanceláriu roka

Office roka

office_roka_img1

snahe podporovať výraznejšie zmeny v pracovnom prostredí na Slovensku, prináša spoločnosť CBRE Slovensko spolu s ďalšími partnermi súťaž Office roka. Jej cieľom je ukázať a vyhodnotiť najzaujímavejšie pracovné prostredia firiem, ktoré pôsobia na Slovensku. „Prostredníctvom tejto súťaže chceme predstaviť filozofiu, hodnoty a nové trendy v úspešných spoločnostiach, ktoré sa snažia o vytváranie inšpiratívneho, kreatívneho a zdravého pracovného prostredia. Ukážeme firmy, ktoré už dnes pracujú inak“, vysvetľuje Tomáš Hegedűš, výkonný riaditeľ realitno-poradenskej spoločnosti CBRE Slovensko. Ide o pilotný projekt, ktorý sa inšpiroval v zahraničí, no zámerom je pokračovať v ňom každý rok a vytvoriť tak novú tradíciu.

Úspešní už pracujú inak
250 pracovných dní alebo 2000 pracovných hodín. Priemerne toľko strávi pracujúci človek vo svojom zamestnaní  počas jedného roka. Počas 40 rokov v zamestnaní tak strávime v práci viac ako celých deväť rokov. To znamená, že v kancelárii či v inom pracovnom prostredí trávime veľkú časť svojho produktívneho života. Aj preto je kvalita pracovného prostredia čoraz dôležitejšia a najmä v poslednom období sa výraznejšie mení. Tak, aby priniesla rovnováhu medzi pracovnými povinnosťami, ich efektívnym zvládaním a súčasným životným štýlom.
Zmeny v pracovnom prostredí odrážajú modernú dobu, v ktorej žijeme. Reflektujú najmä na mladú generáciu, ktorá má rozdielny prístup k pracovným i osobným hodnotám, než tomu bolo v minulosti, ale aj na masívny nárast používania moderných technológií. Novodobé pracoviská sa často spájajú s prácou z domu, s úsporou nákladov, kanceláriou bez papiera, štrukturálnym znižovaním počtu využívaných priestorov a ich lepším využitím. „Vyznačujú sa najmä efektivitou, stimuláciou spolupráce medzi zamestnancami, ich vyššou aktivitou i vzájomnou interaktivitou“, tvrdí Tomáš Hegedűš.

Celosvetový trend: starostlivosť o zamestnancov
Celosvetový prieskum spoločnosti CBRE ukázal, že stratégie úspešných firiem, ktoré sú zacielené na pracovné prostredie, majú dva hlavné ciele – šetrenie režijných nákladov a prilákanie a udržanie si kvalitných a talentovaných zamestnancov. „Práve udržanie si kvalitných zamestnancov je dnes kľúčovým faktorom pre zachovanie konkurenčnej výhody“, prízvukuje T. Hegedűš.
Výnimkou nie je ani Slovensko. Potvrdzujú to aj slová výkonnej riaditeľky spoločnosti Profesia Ivany Molnárovej.

_img2

„Atraktivita zamestnávateľa závisí od mnohých faktorov. Brand spoločnosti je jedným z najdôležitejších atribútov, pokiaľ ide o počet a kvalitu reakcií uchádzačov o prácu. Pracovné prostredie sa stáva jeho čoraz dôležitejšou súčasťou. Keďže na pracovnom trhu dochádza k zostreniu konkurenčného boja medzi firmami o talenty a kvalifikovaných zamestnancov, práve pracovné prostredie môže byť rozhodujúce pre ľudí, ktorí sa rozhodujú, pre akého zamestnávateľa budú pracovať," uviedla šéfka pracovného portálu, ktorý sa stal exkluzívnym partnerom projektu Office roka.

Pozitívne výsledky Inovatívne pracoviská sú udržateľným riešením, ktoré ponúka lepšiu príležitosť pre rovnováhu medzi osobným a pracovným životom. Ich výsledkom je tiež väčšia dynamika, zlepšená komunikácia a kvalitnejšia vzájomná spolupráca. Ako na tento trend dokážu zareagovať firmy pôsobiace na Slovensku? Odpovede na mnohé otázky v tejto oblasti prinesie práve súťaž o najzaujímavejšie pracovné prostredie – OFFICE ROKA.

Päť dôvodov, prečo firmy prechádzajú k inovatívnemu pracovnému prostrediu
1.    Efektivita: menšia podlahová plocha a evidentné úspory za nájom.
2.    Schopnosť ľahšie prijímať budúce zmeny: vďaka nutnosti zmeniť celý koncept. Flexibilné použitie umožní docieliť to, že sa budú pohybovať ľudia, nie budova.
3.    Stimulácia spolupráce: medzi ľuďmi, medzi tímami alebo naprieč oddeleniami.
4.    Väčšia aktivita zamestnancov: prilákanie mladých generácií, konkurenčná výhoda na trhu práce.
5.    Imidž: vytvorenie silnej značky.

Pravidlá súťaže Office roka 2016
Súťaž Office roka 2016 má tento rok dve kategórie. Hlavnou je súťaž o najkrajšiu či najinšpiratívnejšiu kanceláriu, druhou kategóriou bude súťaž o najreprezentatívnejšiu firemnú zasadačku. Do súťaže sa môže prihlásiť ktorákoľvek firma pôsobiaca na Slovensku formou jednoduchej registrácie na internetovej stránke súťaže a zaslaním súťažných fotografií prihlásených pracovných priestorov.
Registrácia prebieha od 1. júna až do konca septembra 2016. V októbri budú známi finalisti súťaže v oboch kategóriách a v novembri budú slávnostne vyhlásení víťazi. V rámci obidvoch kategórií ich spomedzi prihlásených vyberie odborná porota, zložená zo zástupcov organizátorov, partnerov súťaže a architektov.

Peter Matula

foto: Neuropea

Peter Matula

foto: Neuropea