V maloobchodných sieťach budú rásť priestory pre zdravie a krásu

Nová analýza CBRE sa venuje šiestim hlavným maloobchodným trhom: Číne, Amerike, Španielsku, Nemecku, Taliansku a Veľkej Británii, z pohľadu plánovania maloobchodných priestorov v najbližších piatich rokoch. Podľa odbornej prognózy bude načrtnutý vývoj kopírovať aj slovenský trh.

Ako bude vyzerať trh maloobchodných nehnuteľností počas najbližších 5 rokov?  Podľa realitno-poradenskej spoločnosti CBRE bude dopyt po fyzických maloobchodných priestoroch stále veľmi vysoký. Medzi kľúčové odvetvia maloobchodu, na ktoré experti sústredili svoju pozornosť boli potraviny, odevy a obuv, zdravie a krása, domov a záhrada. Medzi požiadavkami budú dominovať najmä prevádzky zamerané na zdravie a krásu.

Zdravie aj krása v znamení technológií

Nárast priestorových požiadaviek bude viditeľný najmä v segmente zdravotníckych a kozmetických potrieb. Záujem obchodníkov v tejto oblasti prevyšuje ostatné – v Číne o 8,1 %, v Nemecku o 4,5 %, v Taliansku 4,2 %, vo Veľkej Británii o 1,7 %, v USA a Španielsku o 1,1 %. Rast v tomto odvetví bude podporovaný novými technológiami a inováciami, spojenými s rastúcim dopytom od spotrebiteľov, ktorí investujú do seba. „Technológie, inovácie a sociálne siete sú kľúčom k úspechu v oblasti zdravia a krásy a zostanú neoddeliteľnou súčasťou stratégie maloobchodníkov v nasledujúcich rokoch. Značky často využívajú virtuálne obrazovky s ukážkami nanášania make up-u, na ktorých zákazníci vidia, ako produkt vyzerá ešte predtým, než  si ho kúpia,“ vysvetľuje Natasha Patelová, riaditeľka globálneho maloobchodného výskumu v CBRE. Týmto spôsobom značky vytvárajú skúsenosť, ktorá privedie nakupujúcich do ich kamenných prevádzok. Ukazuje sa, že celý sektor využíva viacero kanálov, ktoré zahŕňajú sociálne siete a kamenné prevádzky. Je zrejmé, že značky využívajú analytiku profilov svojich sociálnych médií na to, aby podľa nich nastavovali stratégiu prenájmov maloobchodných priestorov.“

Rastie záujem aj o domácnosť a záhradu

Dáta z prieskumu predpovedajú, že významný rast požiadaviek na priestory zaznamená aj oblasť domácnosti a záhrady. V Číne bude potrebných ďalších 20,4 % priestorov, v Španielsku 2,3 %, v Taliansku 1,2 % a v Nemecku 0,8 %. Stabilný rast zaznamenajú aj kategórie odevov a obuvi a rovnako aj potravín. Najviditeľnejšie sa to prejaví v Španielsku, kde je dopyt v oboch spomínaných kategóriách vyšší o 2,2 %, resp. 1,2 %.

Kamenné prevádzky inšpiráciou

Hoci je v súčasnosti maloobchodný sektor v štádiu transformácie, fyzické maloobchodné prevádzky zostanú aj naďalej veľmi dôležitou súčasťou získavania a udržiavania si zákazníkov, ich záujmu a následných tržieb. „Náš prieskum dokazuje, že napriek rastu internetového predaja spotrebitelia stále uprednostňujú zážitok z nakupovania v kamenných prevádzkach, ako dôležitú súčasť inšpirácie, informovanosti, testovania a angažovanosti,“ tvrdí David Close, šéf CBRE pre prenájom maloobchodných prevádzok v regióne EMEA. Rovnaký trend očakávajú odborníci aj na Slovensku. „Situácia na slovenskom trhu bude v podstate kopírovať vývoj vo svete. Neočakávame tu výraznejšie rozdiely,“ uzatvára Matúš Furman z oddelenia prenájmu maloobchodných nehnuteľností v CBRE na Slovensku.

Zdroj: CBRE