Home office snov - domáca kancelária, v ktorej je radosť pracovať!

Kto by si bol pred pár rokmi pomyslel, že kanceláriu vymeníme za kuchynský stôl? Práca z domu už dávno nie je výhradnou záležitosťou IT špecialistov, postupne sa stala bežnou súčasťou našich životov. A spolu s ním prišla otázka - ako si vytvoriť miesto, ktoré nás nevyčerpá, ale inšpiruje? Jednoducho!

Zdroj: Adobestock.com

Zdravý chrbát, lepší fokus

Dobrý home office začína pri výbere kvalitného sedenia. Ak počas práce sedíte celé dlhé hodiny, chrbtica sa stáva vaším najcitlivejším ukazovateľom, či je priestor nastavený správne. Povedzme si úprimne, sedieť sa dá rôzne. Ale sedieť dobre? To je tak trochu umenie.

A základom tohto umenia je kvalitná kancelárska stolička. Nie taká, ktorá vyzerá pekne na fotke, ale taká, ktorá dokáže udržať váš chrbát v kondícii aj po ôsmich hodinách práce. Pri výbere konkrétneho modelu myslite na správne tvarovanú opierku, vhodné nastavenie výšky aj dostatočnú oporu bedier. A myslite tiež na to, že na chrbte sa šetriť neoplatí.

Rovnako dôležitý je výškovo nastaviteľný stôl. Tento typ stola vám umožní pracovať nielen v sede, ale aj v stoji, a to prináša množstvo výhod. Striedanie polôh znižuje únavu, zlepšuje cirkuláciu a uvoľňuje napätie v chrbtici a ramenách. Navyše, pomáha mozgu zostať bdelým, pretože telo sa prirodzene hýbe a energia zostáva na optimálnej úrovni.

Ticho, prosím!

Nie je nič horšie, ako keď sa chcete sústrediť a okolo vás je chaos. Ticho nie je len absencia hluku, ale aktívny faktor podporujúci sústredenie. Ak bývate v rušnej domácnosti alebo v centre mesta, pomôcť môže oddelenie priestoru pomocou paravánu, policovej steny alebo presun stola do menej frekventovanej časti bytu. Perfektným pomocníkom sú aj slúchadlá s potlačením hluku. Skúsiť môžete aj jemnú ambientnú hudbu či biely šum - zvuky, ktoré dokážu mozog „naladiť“ na prácu.

Najprv poriadok, potom práca

Chaos na stole či v byte sa často rovná aj chaosu v hlave. V neporiadku sa predsa nedá plnohodnotne sústrediť. Dokumenty, poznámky a kancelárske drobnosti ukladajte do organizérov, zásuviek alebo políc tak, aby ste ich mali vždy po ruke, ale nezahlcovali vizuálne pole. Vertikálne usporiadanie, ako napríklad police, stojany alebo nástenné tabule, šetrí miesto a zvyšuje efektivitu práce. A to predsa chceme, však?

A čo dizajn?

Odpoveď je jednoduchá - vneste do priestoru aj trochu seba! Vaša domáca kancelária by nemala byť neosobným, sterilným a nudným priestorom. Najlepšie funguje, keď odráža vašu osobnosť a obsahuje prvky, ktoré vás motivujú a potešia. Personalizácia priestoru totiž dokáže priamo ovplyvňovať náladu, ba dokonca aj produktivitu.

Zvážte, napríklad obrazy alebo plagáty, ktoré vás inšpirujú, magnetické alebo korkové tabule, kde si môžete pripnúť myšlienky, ciele alebo nápady. Takto sa stane váš pracovný stôl interaktívnym miestom, kde sa nápady rodia ľahšie. Nezabudli ste pri zariaďovaní na rastliny? Tie totiž okrem estetickej hodnoty zlepšujú aj kvalitu vzduchu a pôsobia upokojujúco.

Ďalším skvelým dizajnovým prvkom je, napríklad, farebné osvetlenie, jednoduchý, no efektívny spôsob, ako prispôsobiť atmosféru aktuálnej nálade či dennej dobe. Teplé svetlo pôsobí útulne a relaxačne, studené podporuje koncentráciu a jemné farebné akcenty dokážu rozveseliť a povzbudiť kreativitu.

PR článok